Gfycat و یکپارچه‌سازی گیف‌ها در تانگو، مسنجر و وایبر

از نقطه نظر نرم‌افزاری، فایل‌های گیف از بهترین وضوح تصویر گرافیکی برای نمایش متنوع تصاویر بوده و از حجم بسیار کمی برخوردارند. در ضمن فایل‌های تصویری که با این پسوند ذخیره شده باشند به راحتی با هر نوع سخت‌افزاری کار می‌کنند و می‌توان آنها را تغییر داد و مجدداً بر روی رسانه ذخیره و بازیابی، ذخیره نمود.
یکی از دلایلی که سخت‌افزار گرافیکی می‌تواند با این دسته از فایل‌ها به راحتی کار کند، نوع قالب آنهاست.

به گزارش ایتنا از رایورز یکپارچه‌سازی گیف‌های مسنجر، وایبر و تانگو، محتوای Gfycat را در دسترس میلیون‌ها کاربر جدید قرار داده است. این شرکت راهی پیدا کرده تا مصرف‌کنندگان را به تولیدکنندگان تبدیل نماید و به همین خاطر، به کاربران خود کمک می‌کند گیف‌های دلخواه خود را با تولیدکنندگان و پیام‌رسان‌های دیگر به اشتراک گذارند.
 
Gfycat بیش از ۱۰۰ زبان و ۱۳۵ کشور را پشتیبانی می‌کند. این قابلیت، کشوری که گیف در آن ساخته شده است را می‌شناسد و تنظیمات زبانی سازنده را اعمال می‌نماید و به همین خاطر، کاربران می‌توانند محتواهای سفارشی را انتخاب کنند که در محدوده زبان و فرهنگ خودشان باشند.
Gfycat در وایبر، بر روی ماهیت سرعت و کیفیت بالای این پلتفرم تمرکز دارد و به همین خاطر، امکان اشتراک گیف‌های HD را فراهم می‌سازد و از ویدئوهایی با کیفیت بسیار بالا و سرعتی ده تا بیست برابر سریع‌تر از گیف‌های سنتی پشتیبانی می‌کند.
 
 

بدین‌ترتیب و با بهره‌گیری از این قابلیت، کاربران می‌توانند از این پس در گوشی‌های آیفون ایکس، سامسونگ ۸ یا پیکسل ۲، شاهد محتواهایی با کیفیت بهتر بوده و انتظار داشته باشند پیام‌های آنها، به صورت متن یا رسانه، به شکلی بسیار سریع‌تر منتقل شود.
در حقیقت ساختار گیف‌های HD Gfycat است که به آنها کمک می‌کند تا بتوانند به چنین اهدافی دست یابند.
 
تانگو و وایبر نیز از چنین قابلیت‌هایی برخوردار خواهند شد و کاربران این پیام‌رسان‌ها می‌توانند گیف‌های دلخواه خود را با استفاده از Gfycat تولید و با کاربران تانگو به اشتراک بگذارند.
علاوه بر همه این نکات، Gfycat قصد دارد که قابلیت‌های بیشتر و متنوع‌تری در اختیار پلتفرم‌های مختلف قرار دهد.
 

Source: اخبار فناوری اطلاعات Gfycat و یکپارچه‌سازی گیف‌ها در تانگو، مسنجر و وایبر

دِل، لپ‌تاپ پرچمدار XPS 13 خود را با نمایشگر ۴K ارتقاء می‌دهد

لپ‌تاپ جدید شرکت دل که XPS 13 نام دارد، با نمایشگر اولترا اچ.دی ۴K با وضوح ۲۱۶۰*۳۸۴۰ و فناوری لمسی InfinityEdge مجهز شده است. این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی، ۰٫۳ تا ۰٫۴۶ اینچ ضخامت و ۲٫۶۷ پوند وزن دارد.
گفتنی است شرکت مورد بحث پیش از رویداد سی.ای.اس ۲۰۱۸ از این لپ‌تاپ رونمایی کرد.

به گزارش ایتنا از رایورز اگرچه ممکن است تغییرات اِعمال‌شده در XPS 13 با استقبال تمام کاربران مواجه نشود، اما به‌طور حتم، متقاعد شدن دل برای ایجاد تغییراتی در لپ‌تاپ‌های سری XPS مایه خوشحالی است. باید خاطرنشان نمود، دل امکان سفارش این لپ‌تاپ جدید را بلافاصله پس از معرفی آن، فراهم کرده است.
 
از نکات فنی محصول مزبور اینکه باتری ۵۲ وات‌ساعتی این لپ‌تاپ، ۱۹ ساعت و ۴۶ دقیقه دوام دارد و کاربر می‌تواند آن را تعویض کند.

این لپ‌تاپ سفید رنگ، گزینه‌هایی برای پردازنده اینتل آی-۵-U8250 در ۳٫۴ GHz یا پردازنده آی-۷-۸۵۵۰U در ۴٫۰ GHz دارد. ریدر اثر انگشت نیز در کنار دکمه خاموش-روشن تعبیه شده است.
 
دل، پورت‌های فول‌سایز USB-A را کنار گذاشته و آنها را با پورت‌های USB-C‌ جایگزین نموده است، ضمن اینکه خبری از پورت فول‌سایز SD نیست.
خوشبختانه برخلاف پورت تاندربولت ۳ دو کاناله‌ نسل پیش، پورت‌های تاندربولت ۳ نسل جدید از چهار کانال PCIe بهره می‌برند؛ بنابراین از GPU‌ اکسترنال پشتیبانی می‌کنند.
 

 همچنین این لپ‌تاپ، گزینه‌های ویندوز ۱۰ هوم یا ویندوز ۱۰ پرو ۶۴ بیتی، گزینه‌های حافظه ۴ گیگابایتی تا ۱۶ گیگابایتی و گرافیک یکپارچه اینتل را دارد. این لپ‌تاپ مجهز به اسپیکرهای استریو Waves MaxxAudio Pro و وب‌کم با میکروفون‌های دیجیتال است.
 
حاشیه ۴ میلی‌متری اطراف نمایشگر، ‌23 درصد باریک‌تر از نسل گذشته بوده و نمایشگر ۸۰٫۷ درصد از پنل جلو را به‌ خود اختصاص داده است. XPS 13  جدید در رنگ سفید با فیبر شیشه‌‌ای عرضه می‌شود و نسخه نقره‌‌ای آن با فیبر کربن نیز موجود است.
 

Source: اخبار فناوری اطلاعات دِل، لپ‌تاپ پرچمدار XPS 13 خود را با نمایشگر ۴K ارتقاء می‌دهد

گوگل اسیستنت در دستگاه‌های صفحه لمسی و رقابت با الکسا

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده دستیار ویژه‌ "اسیستنت"، در چهار دستگاه صفحه لمسی LG، سونی، JBL و لنوو قرار خواهد گرفت. همچنین گفته شده که دستگاه‌های جدید با وجود فرمان‌های صوتی جدید و صفحه نمایش، قادر به برقراری تماس تصویری و برقراری ارتباط برای پخش ویدئوهای یوتیوب، کمک‌های آشپزی، دستور پخت و پخش تصاویر موردعلاقه کاربر خواهند بود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، این چهار دستگاه در نمایشگاه جهانی CES 2018 رونمایی شدند، نشان داده گوگل در پی آن است که این پتانسیل خود را در اختیار شرکت‌های دیگر نیز قرار دهد و اسپیکرهای هوشمند خود را به همراه صفحه نمایش به بازار عرضه نماید تا بتواند با آمازون اکو شو و اکو اسپات رقابت نماید.
گفتنی است هر دو دستگاه مذکور از طرف شرکت آمازون و در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شده‌اند.
 
از نظر گوگل، نمایشگاه CES 2018 ویترینی بزرگ برای نمایش دستیار صوتی این شرکت -به منظور رقابت با آمازون و دستیار صوتی آن، الکسا- است.
از نظر کارشناسان، در حال حاضر رقابت اصلی میان دو دستیار هوشمند گوگل اسیستنت و الکسای آمازون، بسیار شدید است و هر دو شرکت در تلاشند با ارتقاء دستیار مجازی و صوتی خود، سهم بیشتری از این حوزه را به خود اختصاص دهند.

مطابق آمار، در بازه یکساله ماه مه ۲۰۱۶ تا ماه مه ۲۰۱۷، تعداد کاربران دستیار شخصی الکسا سه برابر شده است. بخشی از این رشد به دلیل حضور الکسا در اسپیکرهای هوشمند بود، اما برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند، مانند هوآوی، اچ‌.تی.‌سی و موتورولا در گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی یو ۱۱، میت ۹، از این دستیار بهره گرفتند که همین امر موجب جذب کاربران بیشتر برای این دستیار شخصی شد.
 
به نظر می‌رسد با توجه موفقیت‌های الکسا در سال ۲۰۱۷ و حضور در نمایشگاه CES 2017 -در محصولات مختلف- گوگل احساس خطر نموده و امسال با تمام قوا در رویداد موردبحث حضور یافته است.
همچنین گفته می‌شود در سال جاری میلادی، آمازون با معرفی کیت لوازم جانبی موبایلی الکسا، قصد دارد بار دیگر از گوگل پیشی بگیرد.
 

Source: اخبار فناوری اطلاعات گوگل اسیستنت در دستگاه‌های صفحه لمسی و رقابت با الکسا

آمازون نخستین سوپرمارکت بدون انسان را را‌ه‌اندازی کرد

شرکت آمازون نخستین سوپرمارکت جهان که بدون وجود هرگونه کاربر انسانی می‌تواند خدمات خود را به تمامی مشتریان ارائه دهد، با نام «آمازون گو» راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از اینکوئیرر، این فروشگاه هوشمند طی یک سال گذشته، آزمایش‌های اولیه متنوع بسیاری را به کمک مشتریانی که در حقیقت کارمندان شرکت آمازون بودند با موفقیت کامل پشت سر گذاشت، از جمله اینکه از دوربین‌های ویژه فراوانی برای تشخیص هر یک از مشتریان و محصولاتی که خریداری کرده‌اند، استفاده کرد.

شرکت آمازون با اتکای به این تجربه، پیش‌بینی کرده است که به زودی این فروشگاه را در دیگر نقاط جهان هم راه‌اندازی می‌کند و با فناوری‌های هوشمند خود مراکزی تاسیس می‌کند که مردم در آنها می‌توانند همه خریدهای خود را انجام دهند و برای پرداخت پول و خروج از فروشگاه با هیچ فردی سر و کار نداشته باشند، و در حقیقت تمامی امور بدون دخالت دیگران و بصورت خودکار انجام گردد.

ساز و کار این فروشگاه بدین ترتیب است که مشتریانی که قصد ورود به «آمازون گو» را دارند ابتدا توسط اپلیکیشن این شرکت شناسایی می‌شوند و سپس اجازه ورود می‌گیرند تا درها برای آنها باز شود.
سپس هر زمان که یک کالا را انتخاب کرده و برمی‌دارند، بارکد آن شناسایی می‌شود و کالا در لیست خریدهای شخص مزبور قرار می‌گیرد. البته بدیهی است که در این میان اگر فرد از خرید کالایی پشیمان شود و آن را در قفسه مربوطه قرار دهد، بارکد کالا از سبد اقلام خریداری شده حذف می‌شود.

لازم به ذکر است که نسخه اولیه نرم‌افزار هوشمندی که برای دوربین‌های این فروشگاه در نظر گرفته شده بود قابلیت تشخیص بزرگسالان و کودکان را نداشت، و همین مسئله اختلالاتی را ایجاد کرده بود. ولی نسخه جدید نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی مشخصات هر فرد را تعیین و سپس ثبت می‌کند.

شایان ذکر است که «آمازون گو» سومین مرحله از هوشمندسازی مراکز خرده‌فروشی توسط این شرکت محسوب می‌شود.
پیش از این فروشگاه «آمازون بوکس» برای فروش اتوماتیک کتاب‌ها و «آمازون فودز» برای فروش خودکار غذاها راه‌اندازی شده بود.
 

Source: اخبار فناوری اطلاعات آمازون نخستین سوپرمارکت بدون انسان را را‌ه‌اندازی کرد

آمازون کنترل صوتی را به برنامه اندروید الکسا اضافه می‌‌کند

شرکت آمازون قصد دارد که فرمان‌های کامل صوتی را طی یک به‌روزرسانی تازه، به برنامه اندرویدی الکسا اضافه نماید. شایان ذکر است که پیش از این، این برنامه صرفاً با سخت‌‌افزارهایی مانند اکو در ارتباط بود و امکان مدیریت مهارت‌های الکسا را برای کاربران فراهم می‌ساخت.
مطابق اعلام این شرکت، هنگامی که به‌روزرسانی این برنامه انجام گیرد، کاربران قادر خواهند بود به لیست امکانات و قابلیت‌های جدید آن از جمله سرفصل اخبار مهم جهان، وضعیت آب‌ و هوا و سایر اطلاعات موردنیاز دسترسی یابند.

به گزارش ایتنا از رایورز این دستیار هوشمند صوتی قادر به کنترل دستگاه‌های هوشمندی خواهد بود که تعداد زیادی از آنها در نمایشگاه CES 2018 ارائه شدند. گفتنی است این به‌روزرسانی به زودی در گوگل‌پلی و فروشگاه برنامه‌های آمازون عرضه خواهد شد.
همچنین آمازون قصد دارد که یک به‌روزرسانی برای نسخه سیستم‌‌عامل همراه iOS برنامه الکسا را نیز ارائه دهد.
 
آمازون همچنین قصد دارد که فرمان‌های صوتی الکسا را بدان افزوده و امکان کنترل دستیار هوشمند خود را به گوشی‌های اندرویدی بدهد؛ ضمن اینکه در حال حاضر آمازون، الکسا را به برنامه اصلی خرید iOS و اندروید افزوده است.

در طول سه سال گذشته، آمازون، غول خرده فروشی آنلاین دنیا، صاحب دو محصول کاملاً متفاوت با نام تجاری یکسان بوده است.

اولین محصول، الکسا اینترنت، سرویسی آنلاین که وظیفه‌ جمع‌آوری و تحلیل ترافیک وب و رتبه‌بندی دامنه‌های اینترنتی بر اساس میزان بازدید را بر عهده دارد.
محصول دوم، دستیار هوشمند الکساست. برای جلوگیری از اشتباه، محصول اول را «وب‌سایت رتبه‌بندی الکسا» و محصول دوم را «دستیار هوشمند الکسا» نامیده‌اند.

براساس منابع موجود، نام این دو برند، از کتابخانه‌ باستانی اسکندریه (الکساندریا) در مصر الهام گرفته شده است.
طراحان الکسا در نام‌گذاری این محصول، به طور ویژه‌ مجذوب حرف صامت ایکس شدند؛ چرا که شناسایی این حرف توسط الگوریتم‌های تشخیص گفتار به راحتی امکان‌پذیر است.
 

Source: اخبار فناوری اطلاعات آمازون کنترل صوتی را به برنامه اندروید الکسا اضافه می‌‌کند

از «سکه‌های تلگرام» و ارزش میلیاردی آنها چه می‌دانید؟

تلگرام قصد دارد با عرضه اولیه سکه، سرمایه خود را به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش دهد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از بلومبرگ، تلگرام در نظر دارد در مرحله اول، سکه‌هایی به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار (تقریباً معادل ۳۸۲ میلیارد تومان) را از طریق فروش خصوصی در اختیار مشتری‌‏ها قرار دهد.
 
این سکه‌ها که در واقع ارز دیجیتال تلگرام هستند، Gram نام دارد.
 
بر اساس این گزارش، فروش عمومی سکه‌های تلگرام از ماه مارس (اسفند ۱۳۹۶) آغاز خواهد شد و احتمالاً سرمایه‌ای ۱٫۵ میلیارد دلاری (۶۷۵۰ میلیارد تومان) نصیب این شرکت خواهد کرد.
 
یک صرافی به نام Exante با اشاره به این که تقاضا برای سکه‌های تلگرام بسیار بالاست گفت: این سکه‌ها در زمان عرضه عمومی، دو برابر بیشتر از آن چه در عرضه خصوصی به فروش رفته‌اند ارزش‌گذاری خواهد شد.
 
سال گذشته استارت‌آپ‌ها در مجموع توانستند با بهره‌گیری از این شیوه، ۴ میلیارد دلار سرمایه جذب کنند که بالاترین مقدار آن متعلق به شرکت Filecoin با سرمایه ۲۵۷ میلیون دلاری بود.
 
این در حالی است که انتظار می‌رود ارزش کل سرمایه‌ای که احتمالاً توسط تلگرام جذب خواهد شد، به بیش از ۲ میلیارد دلار برسد که قطعاً بزرگ‌ترین کسب سرمایه از این دست، در تاریخ ارز دیجیتال تا به امروز محسوب می‌شود.
 
از سوی دیگر گفته می‌شود پاول دورف (Pavel Durov) موسس و مدیر تلگرام، به دنبال راه‌اندازی یک پلتفرم پرداخت با استفاده از فناوری بلاکچین است که می‌تواند با ویزا و مسترکارت رقابت داشته باشد.
 

Source: اخبار فناوری اطلاعات از «سکه‌های تلگرام» و ارزش میلیاردی آنها چه می‌دانید؟

امسال نخستین خودروی هیدروژنی وارد خیابان‌ها می‌شود

تویوتا در نظر دارد نخستین خودروی جهان که قادر است با سوخت هیدروژن حرکت می‌کند را اواخر سال جاری میلادی در کشور کانادا عرضه کند.

به گزارش ایتنا به نقل از دیزاین-اینجینیرینگ، کانادا بزرگ‌ترین بازار جهان برای خودروهای برقی محسوب می‌شود و اقدام تویوتا برای عرضه نخستین خودروی هیدروژنی جهان در این کشور به معنی حذف کامل آلایندگی‌های ناشی از تردد وسایل نقلیه در این کشور خواهد بود.

بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده قرار است در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۵۰ دستگاه خودروی «میرای» مجهز به سیستم تعلیق هیدروژنی وارد کبِک شوند و در مرحله نخست قرار است که این خودروها توسط دولت و ناوگان خصوصی مورد استفاده قرار گیرند.

«پیِر موریو» وزیر انرژی کبِک اعلام کرد که این استان بهترین مکان برای خودروهای تویوتا محسوب می‌شود. زیرا انرژی پاک و ارزان هیدروالکتریک می‌تواند برای تولید هیدروژن مایع به راحتی در این شهر تامین شود.

او پس از معرفی طرح‌های شرکت خودروسازی ژاپنی برای حضور در کانادا توضیح داد: «این یک خبر بسیار مهم است، زیرا کبِک به عنوان پنجره‌ای برای تمام شهرهای کانادا خودروهای هیدروژنی را در اختیار می‌گیرد.»

بر اساس توضیحات تویوتا،‌ هر بار که مخزن هیدروژن خودروی «میرای» پر شود این اتومبیل می‌تواند مسافت ۵۰۰ کیلومتر را پشت‌سر بگذارد و حتی در سردترین دما هم مخزن خودرو به سرعت پر می‌شود.

پیش‌بینی شده است خودروی هیدروژنی «میرای» با استفاده رایگان از هیدروژن به مدت سه سال، به قیمت ۵۷ هزار دلار در کانادا فروخته شود.
 

Source: اخبار فناوری اطلاعات امسال نخستین خودروی هیدروژنی وارد خیابان‌ها می‌شود

مدیر عامل سونی: فقط کاری می‌کنم که بتوان به آن افتخار کرد

یک دهه قبل سونی بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیکی در جهان بود و به گفته مدیر عامل آن، راز اینکه سونی بار دیگر به قله افتخار برگردد «شخصی‌سازی» محصولات است و به جای آنکه مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری بزرگ، حجم گسترده‌ای از داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری کند، پاسخ عاطفی کاربران در مقابل محصولات خود را ببیند.

به گزارش ایتنا به نقل از گاردین، «کاز هیرای» که پنج و نیم سال قبل به عنوان مدیر عامل سونی برگزیده شد در این خصوص گفت: «نزدیک‌تر کردن محصولات به کاربران تنها راه پیش‌ روی ما محسوب می‌شود.»

زمانی که او سکان سونی را در اختیار گرفت فقط یک وظیفه اصلی برعهده داشت و آن هم چرخش حرکت سونی و باز گرداندن آن به موقعیت قبلی بود.
او سرانجام موفق شد و سال ۲۰۱۷ میلادی بیشترین درآمد عملیاتی تاریخ فعالیت‌های این شرکت به ارزش ۴٫۲ میلیارد پوند رقم خورد.

هیرای از جمله افرادی محسوب می‌شود که اعتقاد راسخ به مفهوم «کاندو» در فرهنگ ژاپنی دارد.
سونی هر محصولی که تولید می‌کند را «آخرین یک اینچ» می‌نامد و آقای هیرای بر اساس این مفهوم سعی کرده است ارتباط عاطفی بین تمامی تولیدات سونی و کاربران برقرار کند. این همان عاملی است که وفاداری بین مردم و محصولات سونی را به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت سونی می‌گوید که این روزها یک وظیفه اصلی به گردن خود می‌بیند و آن هم انجام کارهایی است که بتوان به آنها افتخار کرد.
 

Source: اخبار فناوری اطلاعات مدیر عامل سونی: فقط کاری می‌کنم که بتوان به آن افتخار کرد

جیمیل و احراز هویت دو مرحله‌ای

احراز هویت دو مرحله‌ای جیمیل می‌تواند با استفاده از دو مجموعه از مراحل امنیتی، از حساب‌ها حفاظت کند.
این دو مرحله شامل رمز عبور کاربر، به علاوه یک کد کمکی است که پس از یک سری مراحل برای ورود، به گوشی همراه کاربر ارسال می‌شود.

به گزارش ایتنا از رایورز زمانی که این مراحل به درستی انجام شود، امنیت حساب به هیچ وجه به خطر نمی‌افتد، مگر اینکه هکر، رمز عبور و دستگاه تلفن همراه کاربر را در اختیار داشته باشد.
لازم به ذکر است که در احراز هویت دو مرحله‌ای، گوشی تلفن همراه نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند کاربر را به شکلی مطمئن و موثر، ایمن کند.
 
یکی از مهندسان نرم‌افزار گوگل اعلام نمود علیرغم مزایایی که سیستم مورد بحث دارد، کمتر از ده درصد از حساب‌های فعال گوگل از مدل احراز هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کنند.
سؤال اینجاست که چرا استفاده از این سیستم اجباری نمی‌شود؟ یکی از متخصصان گوگل اذعان داشت: «پاسخ این سؤال در قابلیت استفاده است. از مردم درخواست می‌کنیم که از این امکان استفاده و به امنیت حساب‌های خود کمک کنند. اگر گوگل استفاده از این سیستم را اجباری کند، چند نفر حاضر به استفاده از حساب‌های خود خواهند بود؟»

وی همچنین افزود: «در حال حاضر سیستم احراز هویت دومرحله‌ای به عنوان یک سیستم غیرضروری شناخته شده است که امنیت اضافی را به همراه خواهد داشت.»
از سوی دیگر، یک سازمان پژوهشی بر روی تعداد کاربرانی که از این قابلیت استفاده می‌کنند، تحقیق نموده و به این نتیجه رسید که کمتر از ۱۰ درصد از کاربران جیمیل، این قابلیت امنیتی را بکار گرفته و به عنوان مثال، تنها حدود ۲۸ درصد از مردم آمریکا از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند.
 
حدود ۵۶ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت نمودند، اظهار داشتند که پیش از این نظرسنجی، هیچ چیزی در مورد احراز هویت دو مرحله‌ای نشنیده‌اند.
شایان ذکر است که جیمیل، بیش از یک میلیون کاربر فعال داشته که نشانگر پرطرفدار بودن آن است.
 

Source: اخبار فناوری اطلاعات جیمیل و احراز هویت دو مرحله‌ای

اندروید ۸٫۱ اوریو، سرعت شبکه عمومی وای‌فای را پیش از اتصال مشخص می‌کند

گوگل، اندروید ۸٫۱ اوریو را در ماه دسامبر ۲۰۱۷ عرضه نمود که یکی از قابلیت‌های آن، تشخیص سرعت شبکه‌های عمومی وای‌فای است.

دستگاه‌های تلفن‌همراه در حال حاضر می‌توانند میزان قدرت سیگنال وای‌فای را از طریق یک آیکن -که دارای چهار تا پنج ستون است- نمایش دهند. هر چه تعداد ستون‌ها بیشتر باشد یا به عبارت دیگر، هر چه این آیکن پرتر باشد، سیگنال قوی‌تر بوده و در واقع قدرت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، شرکت گوگل اکنون این گام را با افزودن رتبه‌بندی سرعت اتصال برداشته است.
این رتبه‌بندی بر اساس میزان قدرت سیگنال تغییر می‌کند، اما به منبع اصلی سرعت اینترنت در میان سایر عوامل بستگی دارد. امکان رتبه‌بندی سرعت صرفاً در مورد شبکه‌های عمومی وای‌فای امکان‌پذیر است و شبکه‌های خصوصی (که نیاز به رمز عبور دارند) چنین قابلیتی ندارند (که دلیل آن خصوصی بودن آنهاست).
 
گوگل تصمیم گرفته است که سرعت شبکه‌های عمومی وای‌فای را به چهار دسته تقسیم نماید.
اولین دسته، "کند" است. معیار کند بودن اینکه اگر شما برای تماس از این شبکه استفاده کنید، می‌توانید صرفاً تماس بگیرید و پیام بدهید.
دومین بخش "مناسب" است که می‌توانید صفحات وب را بخوانید، از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و موسیقی پخش نمایید.
سومین بخش، "سریع" است که در آن می‌توانید اکثر ویدئوها را پخش کنید.
و در نهایت دسته "خیلی سریع" وجود دارد که در آن می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت بسیار بالا را پخش و تماشا کنید.
 
یکی از مدیران گوگل، برای توضیح بیشتر این ایده، محدوده سرعت‌ شبکه‌های وای‌فای را مشخص نموده است؛ بدین صورت که از ۰ تا ۱ مگابیت بر ثانیه را کند، از ۱ تا ۵ مگابیت بر ثانیه را مناسب، از ۵ تا ۲۰ را سریع و سرانجام از ۲۰ به بالا خیلی سریع محسوب می‌شود.
چنانچه به هر دلیلی، تمایلی به مشاهده این قابلیت نداشته باشید، می‌توانید به تنظیمات مراجعه و بخش مربوط به آن را غیرفعال نمایید.

شایان ذکر است این ویژگی در درجه اول برای ارتباطات وای‌فای باز طراحی شده و لذا در مورد شبکه‌های وای‌فای که در مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مفید است.
در واقع، این قابلیت به شما کمک می‌کند تا در صورت تمایل به استفاده از یک شبکه وای‌فای، به شبکه‌ای با کیفیت سیگنال مناسب‌تر متصل شوید.
 

Source: اخبار فناوری اطلاعات اندروید ۸٫۱ اوریو، سرعت شبکه عمومی وای‌فای را پیش از اتصال مشخص می‌کند